KKH dag 4

I och med att Johannes har varit i skolan idag och jag på jobbet finns det inte så värst mycket att rapportera. Vi har förvisso hunnit med att titta på en Volvo EC35 och en Bobcat S100 vid skolan samt en helikoptertur till Spanien med tillhörande restaurangbesök.
Har nu tänkt att bjuda på ett urval av Johannes bästa citat från helgen:
 
I bilen på väg till flygplatsen i fredags morse säger Karin något till Johannes varpå han svarar:
"-Hur tänkte du nu?"
 
På väg hem från kalaset i lördags blev jag orolig för att Johannes höll på att somna i baksätet, så  jag frågade honom vad han gjorde.
"-Fepplar!"
 
Efter den hårda lördagen sa Johannes följande till mig:
"-Jag är så stel i benen att jag inte kan springa, bara gå."
 
En morgon sjöng jag lite i köket. Johannes som redan satt till bords sa då med befallande röst:
"-Tyst! Jag måste ha lugn och ro när jag äter."
 
En morgon sjöng Johannes happy birthday to you. Då frågade jag vem som fyllde år?
"-Du fyller 60 år så du får åka den vita vattenrutschekanan."
 
Efter att ha sagt till Johannes flera gånger att han inte fick lägga av planteringsjorden i sandlådan provade jag att ignorera honom när han gick till jordpåsen för att hämta jord. Då stod han där en stund och demonstrativt tog ny jord. När han ingen reaktion fick sa han:
"-Nu tar jag mer jord, om du inte sköter dig!"
 
När man hör honom säga vissa saker inser man vad man verkligen säger till honom. Kan vara en bra tankeställare.
Kvart över sju landar andra halvan av familjen och vi ska hämta dem. Johannes föreslog just att han skulle gå och lägga sig. Det kan nog bli spännande detta.
 
 

Kommentarer
Postat av: Farmor

Fepplar, det är västgötska det!
Många riktigt härliga uttalanden där, må jag säga.
Kan man få en förklaring till helikopterturen, försiggick den i sagans värld eller ....?
Hoppas återföreningen blir så där go´som man alltid tänker sig att den ska bli.
kram till er alla fyra

2013-04-29 @ 18:57:35
Postat av: Marcus

Jo helikopetern byggdes av fotöljerna i vardagsrummet. Först skulle kaninen köra och Johannes åka, men då märkte vi att kaninen hade för korta armar för att nå spakarna. Johannes fick då köra och jag åka. Väl på plats i Spanien gick vi på restaurang där man satt i en soffa väldigt lik den vi har i vardagsrummet. Johannes åt spanska plättar och jag spanskt potatismos med spanst falukorv

2013-04-29 @ 21:42:24
Postat av: Mamma

Där ser man!
Du hade livlig fantasi redan som liten, när du ertappades så var alltid förklaringen "det har jag läst i en skämttidning".
Spanska plättar låter inte helt fel, men spansk Falukorv kan inte finnas.
God natt alla våra Brysselbarn

2013-04-29 @ 21:59:31
Postat av: mormor

Spara alla dess fantastiska uttalanden. Någon gång i framtidem kan han tycka att det låter riktigt gulligt.
Kram

2013-04-30 @ 16:02:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0