Lussekatter

Nästa grej på jullistan var bak av lussekatter, vilket jag och Johannes tog oss an i lördags förmiddag. Först fick vi gå till affären och köpa jäst. Väl hemma kom jag på att vi nog inte hade vetemjöl så det räckte... Fast vi hade en påse med vitt brödmjöl, så det fick duga. Och det blev riktigt bra trots allt.
 
Johannes tyckte det var väldigt roligt att rulla "katter".
 
 
Idag på förmiddagen har jag och Samuel haft besök av "exxon spouses tots play group", dvs respektive till exxonanställda som är hemma med småbarn. Det kom tre föräldrar och tre barn. Vi fikade (bjöd på ovan visade bullar) och lekte och pratade. Mycket trevligt och livat, så Samuel somnade gott när alla gått hem.

Kommentarer
Postat av: Farmor

Aha, där fick vi se de fina lussekattOrna som Johannes hade på gång när vi talades vid i lördags. Det var så kul att han inte sa lussekatteEr.
När ni hade "hembesök" idag av Exxon-föräldrar, var det bara svenskar eller kom de från annat land/länder?
kram, kram

2013-12-09 @ 16:53:08
Postat av: Karin

Hembesöket bestod av en britt med barn, en kinesiska med barn och en holländare med barn. Och så jag, så väldigt internationellt :) glömde skriva i texten att det nog mest är flr expats (utsända) så därför blir det inga belgare i gänget,

2013-12-09 @ 20:13:48
Postat av: Anna 3:an

Mysigt med mer julbak! Lussekatterna ser riktigt goda ut.
Skoj med besök av andra hemmafruar, är det något nytt? Tycker inte att jag hört talas om det tidigare. Låter roligt!

2013-12-10 @ 13:13:04
Postat av: Karin

Anna, tre hemmafruar och en hemmaman :)
Gruppen har nog funnits ett tag, men jag har inte varit med förrän nu under hösten. Tanken är att ses en gång i månaden, så detta var min tredje gång.

2013-12-10 @ 13:59:16
Postat av: Marcus

Det roliga med dessa hemmaföräldrar är att ingen riktigt tycks veta vad deras äkta hälft håller på med på Exxon

2013-12-12 @ 13:15:03
Postat av: Lena

Det är vi nog många som undrar över, vad våra äkta hälfter håller på med!

2013-12-12 @ 14:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0