Nya invånare

För ett tag sedan härjade fiskdöd i vårt akvarie. När farsoten var över återstod 1 stackars fisk. Då tetror är stim-fiskar har han sett lite hängig ut de senaste dagarna. Då medicinering har pågått 4-5 dagar nu så chansade Johannes och jag på tre nya kardinaltetror idag. De är av modell mindre och har efter en lite trevande start börjat ta för sig mer och mer. Till min stora glädje har jag sett att den sista rödmunstetran får vara med och stimma med de tre nya lirarna. Om ett par veckor blir det fler fiskar om lugnet håller i sig beträffande parasiter.

Kommentarer
Postat av: mormor

Lite vård av fiskar kan leda vägen till annan vård. Vad skalldet bli av Johannes? Veterinär eller skall du omskola dig???
Kram

2013-02-11 @ 22:21:05
Postat av: Farmor

Så glad jag blir för den ensamma lilla fiskens skull.
Som sagt, vi ger gärna Johannes och Samuel var sin liten fisk när det har blivit stabilt läge på hälsofronten.
Kram

2013-02-11 @ 22:29:59
Postat av: Marcus

Vi kommer naturligtvis tacka ja till erbjudandet om sponsrade fiskar till sönerna. Först vill jag dock känna mig säker på att parasiterna har flyttat ut för gott.

2013-02-12 @ 09:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0