Det går bra nu!

Johannes har snart gått sin första hela vecka i skolan (vilket innebär måndag, tisdag, torsdag och fredag mellan 9 och 15) och den kan sammanfattas med ett enda ord; succé!
 
Det är så himla skönt att få lämna en glad kille till fröken och hämta detsamma efter en bra och rolig dag i skolan. Fröken säger att han kan vara lite ledsen när det händer nåt nytt, tex utgång i trädgården eller när de ska gå in igen, antagligen för att han inte riktigt vet vad som väntar (rutinmänniska som han är.....), men annars är han glad hela tiden. Han är social, nyfiken på de andra barnen och deras aktiviteter och leker självständigt; det är ljuv musik för min öron.
 
Jag tror det är kombinationen av en mer stimulerande miljö och att Johannes blivit äldre som är framgångsreceptet för tillfället!
 
Sen lär det komma bakslag framöver, men dem tänker vi på inte just nu.....

Kommentarer
Postat av: Christine

Härligt att höra!! Kram

2013-01-17 @ 21:31:44
Postat av: Farmor

Så skönt för er alla!
Kul för Johannes med kompisar och lite avlastning för er, inte minst i det avseendet att Johannes tillvaro inte varje minut hänger på vad ni kan erbjuda honom.
Sedan tycker jag tiden han ska vara i skolan verkar jättebra. En ledig dag mitt i veckan är inte dumt!
Kram

2013-01-18 @ 08:38:43
Postat av: Tobias

Gott att höra! Lediga onsdagar har jag unnat mig med både Nils och nu Elmer. Det är perfekt!

kram, /t

2013-01-18 @ 10:25:13
URL: http://granebo.wordpress.com/
Postat av: Björn

Skoj Jonken! Skoj skoj!

2013-01-18 @ 12:51:57
Postat av: Anna 3:an

Så skönt, äntligen!!

2013-01-19 @ 07:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0