Firande #2

Vi vaknade upp till en vit 3-årsdag igår. Inga mängder, men tillräckligt för att göra en snögubbe.
 
 
Födelsedagsfirandet skedde i direkt anslutning till frukosten med sång av mig och Marcus och paketöppning av Johannes. Fler bra tågdelar, vattenfärger, en leopardcape och en kassaapparat var vad paketen innehöll. Efter lite lek kom Johannes och ville att vi skulle göra likadant fika som vi gjort dagen innan. Som tur var hade vi kvar lite grädde, så jag fixade ihop varsin minitårta igen. Johannes ville dock helst åt strösslet och chokladsåsen som serverades till.....
 
Jag och barnen hann med en lekstund i trädgården också före lunch. Det var då ovanstående skapelse byggdes. Jag var mest entusiastisk, sen kom Samuel och Johannes inte alls; han tyckte snön var kall och höll sig till sandlådan.
 
 
Kanske inte så mycket att hurra för trots allt.....
 

Kommentarer
Postat av: Farmor

Det var den minsta och sötaste snögubbe jag någonsin sett. Brysselvariant?
kram

2013-01-14 @ 21:01:34
Postat av: mormor

Vi har inga krav på att snögubbar skall ha en speciell storlek.Det viktiga är väl ändå vägen dit?
Kram

2013-01-14 @ 22:42:39
Postat av: Helene

Låter som er treåring fick två bra födelsedagar!

Med tanke på den snö som faller nu gissar jag på att gubben i trädgården snart får sällskap av en söt liten fru eller en tjock bror... (eller tvärtom, kanske.)

2013-01-15 @ 13:22:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0