Husdjur

Efter mycket tjat och övertalande har jag gått med på att skaffa familjen husdjur. Marcus har länge velat ha ett akvarium och även fått med sig Johannes på det tåget, så i helgen införskaffades själva akvariet och i måndags när Johannes varit i skolan åkte vi och köpte fiskar som sen flyttade in på kvällen.
 
 
Idag har vi haft en ledig onsdag, så hela familjen åkte till stormarknaden i förmiddags och handlade inför helgens besök. På fredag kommer tre av mina tjejkompisar hit och den ena av dem tar dessutom med man och två barn, så det blir fullt hemma hos oss under helgen. Men finns det hjärterum, så finns det stjärterum :)

Kommentarer
Postat av: Marcus

Då jag känner till att vissa av våra läsare delar mitt akvarieintresse kan jag meddela att vi har 5 kardinaltetror och 3 rödmunstetror. På sikt kan det nog tänkas bli någon bottenlevande fisk typ mal. Frågan är om man rent av ska damma av de gamla namnen Tim och Tom so mmina senaste pansarmalar hette?

2013-01-23 @ 20:22:39
Postat av: Farmor

Karin, så gulligt du skriver om era nya familjemedlemmar, fiskarna flyttade in hos er. Det är så mysigt med fiskar, de ger liv åt hemmet men är så tysta och försynta. Sedan kan man ha hund också.....
Roligt för er med Sverige-besökare, ha det så trevligt.
kram, kram

2013-01-24 @ 08:45:37
Postat av: Moster Eva

Hej på er!
Så roligt att ni blivit med fiskar! Vi startade upp ett akvarium strax före jul. Vi införskaffade också ett stim kardinaltetror till att börja med. Nu har vi dessutom utökat med röda platy, slöjstjärtar och slöjguppi. Vi har även en mycket pigg prickig algätare. Det är faktiskt väldigt vilsamt att sitta och titta på ett akvarium. Lycka till med akvarielivet!
Kram från Månberga

2013-01-24 @ 22:30:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0