Uppdatering....

Här är så mycket på gång samtidigt, så jag hinner inte skriva varje dag som går. Det får bli ett kombinerat inlägg om veckan som hittills varit.
 
1. Marcus operation har gått bra och han vilar nu ut på Leuvens sjukhus. Idag har han blivit av med epiduralbedövningen och fått börja äta. Det var gott, men gjorde lite ont i magen efterät. Vi får kanske hem honom under helgen. Vi var där och hälsade på igår. Johannes vill gärna åka tillbaka snarast säger han. Fast det som lockar mest är sängen som går att hissa upp och ner.
 
2. Johannes inskolning rullar på. Han gråter väldigt när jag lämnar honom och vill att jag ska följa med in. Men enligt fröken Helen slutar han snabbt gråta och sätter sen sig själv i sysselsättning. Hon säger att han är intresserad och nyfiken av de andra barnen och vad de gör, samt att han upprepar en del engelska ord redan. Idag förklarade han, ganska omständligt, vad han gjort med ost, så varken jag eller pappa förstod. Men vid en andra förklaring framkom det att han nog rivit ost med en manick som påminner om vår mandelkvarn. Blir nog till att dubbelkolla med fröken imorgon. Så det blir säkert bra med tiden det här. Hon föreslog heldag imorgon, men jag tyckte det räcker med en halv. 
 
3. Sällskapet av pappa är väldigt trevligt och välkommet. Vi har fullt upp med två aktiva barn och stupar i säng strax före 21.30 varje kväll. Idag lyckades pappa till och med med konststycket att få Samuel att sova förmiddagslur i soffan, det är mer än vad jag klarat :)
 
4. Dagens aktivitet efter skolan var badhus. Vi (jag) hade bestämt vilket badhus vi skulle till; ett där man får ha vilka badkläder man vill och slipper badmössa. När vi kom dit var barnbassängen stängd efter att några barn blivit sjuka av att bada där. Den trevliga kvinnan i kassan rekommenderade oss ett annat badhus. Som vi varit på förut och tyckt varit helt ok. Så vi åkte dit. Från parkeringsplatsen är det trappor upp. En skylt nedanför dessa upplyste oss om att man måste ha tajta badbyxor om man är man. Vi gick upp för att fråga om de hyrde ut eller sålde sådana. Svaret var nej. Så bara att åka hem för att hämta Marcus badbyxor och låna ut till pappa. Besöket i kassan som varade i knappt 5 minuter renderade i en parkeringsbot på 25 euro pga utebliven parkeringsskiva (det var gratis att parkera).... Men, men, vi hämtade badbyxor och åkte tillbaka och fick sen en bra och rolig stund på badhuset. Samuel badade i 50 minuter och somnade sen utmattad i babyskyddet. Trots det var han, precis som Johannes, väldigt trött vid läggningen idag, så det blev en snabb procedur att få båda barnen i säng och där ligger de nu.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Farmor Lena

Ja, jag känner att ni har fullt upp, därför ingen telefon från mig. Har idag talat med Marcus en längre stund via Skype. Det gör gott för en mamma som har sin lille son på sjukhus (så känns det).
Jag förstår att ni var badsugna, så som ni kämpade på alla de sätt för att komma i plurret. Tycker att du har fått till en fin bild på läckra badpojkar.
Hälsa dem alla!
kram

2013-01-10 @ 21:53:24
Postat av: mormor

Vilken tur att Morfar inte är en badkruka!!Ha en bra dag, själv skall jag på SPA i Malmö tillsammans med Inger. Bli en heldag som jag ser framemot.
Många kramar till alla

2013-01-11 @ 08:05:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0