Äntligen!

Änligen kom sommaren! Och det med besked; fortfarande nu på kvällen har vi 25 sköna grader ute.
 
Johannes mår fortfarande inte bra, men har varit ganska pigg på förmiddagarna, så då har vi lekt. Igår förmiddag var vi hemma i trädgården där jag bland annat fick hjälp att vattna blommor.
 
 
Johannes hade önskat lekplatsbesök, så det bestämdes för eftermiddagen. Redan här hemma insåg jag att han egentligen behövt vara hemma, men när jag föreslog det blev han väldigt ledsen. Så vi gick, men efter en knapp halvtimme ville han gå hem. Och så somnade han i vagnen på väg hem. Väl hemma vaknade han och mättes till 40 graders feber...
 
Så idag gjorde vi tvärtom. Lekplats på förmiddagen. Trots att Johannes var väldigt taggad till att leka orkade han med ungefär 40 minuter innan han kröp upp i vagnen och in i åkpåsen (!) och somnade. Sen sov han några timmar, delvis samtidigt som Samuel sov middag, så jag hann både äta lunch och dricka kaffe i solen i min ensamhet. På eftermiddagen plockade vi fram poolen eftersom det var så varmt.
 
 
När Johannes badat klart gick han och la sig och sov en stund igen. Jag hade tagit ut en av våra gästsängar och bäddat till honom i skuggan, så han hade det riktigt skönt där. Under tiden åt jag och Samuel mellanmål, sittandes på muren. Ett litet konststycke att hålla balansen där om man är knappt 16 månader, men kan mamma så.....
 
 
Jag lyckades få i Johannes några chokladbollar, så fram till sen eftermiddag var fem mini-chokladbollar och två små drickyoghurtar det enda han ätit. Men under kvällen har han ätit både glass och lite potatismos och har därför blivit lite piggare. Dock hade han fortfarande 39.7 nu på kvällen. Han har uppenbarligen åkt på ett riktigt elakt virus, men tack och lov har ingen annan i vår familj eller någon av söndagens besökare blivit sjuka.
 

Kommentarer
Postat av: Tobias

För att vara så sjuk, verkar han ändå ha det ganska bra...
Hälsa till honom att krya på sig!

kram /Tobias
PS Hälsa maken att det vore lägligt med en grundlig redogörelse här på bloggen av de nya möjligheterna till utomhusmatlagning!

2013-06-07 @ 06:34:05
URL: http://granebo.wordpress.com
Postat av: Karin

Tobias, han är fågel eller fisk känns det som. Massa lekenergi först, så kanske inte så konstigt att han sen går i däck.

Ska hälsa marcus detta, han berättar nog mer än gärna :-)

2013-06-07 @ 07:43:07
Postat av: Farmor

Vilka härliga bilder, tackar särskilt för dessa!
Man ser ju faktiskt att Johannes inte är riktigt kry. I min värld verkar han väldigt pigg ändå som orkar med både lekplatslek och bad.
krama gossarna

2013-06-07 @ 09:55:14
Postat av: Karin

Lena, dt känns som han orkar mindre och mindre för varje dag, men han vill så gärna, så han kör helt slut på sig. Idag har vi varit på utvecklingssamtal i skolan, nu sover han :)

2013-06-07 @ 12:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0