Hur ska han orka?

Johannes är frisk, men fortfarande hemma från skolan eftersom han ännu är lite extra trött och därför har sovit middag de senaste dagarna, något han inte gör i skolan. Idag verkade han pigg, så då tänkte jag att han nog klarar hela dagen utan sömn. När jag kom tillbaka från att ha lagt Samuel hittade jag honom dock så här inne i lektältet.
 
 
Tur att barn är lite mjukare i kroppen än vi vuxna, för jag hade nog varit rätt mör om jag sovit i princip direkt på golvet och med en gitarr som täcke. Jag som hade tänkt skicka honom till skolan imorgon igen; får kanske bli halvdag bara...
 
När Johannes feber, äntligen, gav med sig, var det Samuels tur. Knappa 40 grader och ögoninfektion vaknade han med efter middagssömnen igår och detsamma imorse. Dock relativt pigg, men det var ju Johannes periodvis också. Hoppas han blir frisk på kortare tid än en vecka.

Kommentarer
Postat av: Farmor

Ja, det är nog så att en halvdag i skolan räcker för Johannes just nu.
Han är tydligen lik sin farmor, måste ha någonting på sig för att kunna sova. Jag brukar dock föredra något mjukare, typ tunt täcke....
kram

2013-06-13 @ 09:38:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0