Nytt sätt

I det vackra vårvädret provade jag och Samuel på ett nytt sätt att hämta Johannes på, nämligen med cykel. Vi fick inte de bästa förutsättningar då jag tvingades väcka Samuel från hans middagslur för att han skulle hinna äta mellanmål innan avfärd, så han var inledningsvis väldigt arg när jag tog på honom cykelhjälmen, men när det väl började rulla så var han nöjd.
 
 
När Johannes var hämtad och de båda satta i kärran började dagens skrikfest (från båda två) och jag fick några medlidande blickar frånett par andra föräldrar. Fast när de båda väl hittat hur de skulle ha sina armar och hjälmar och äpplebitar, så blev det en trevlig tur hem också.
 
 
Väl hemma gick barnen ut och lekte i trädgården medan jag satte mig och läste en stund. Eller... Nej, just det, vek tvätt och förberedde middagen skulle det ju vara. Fast att läsa bok hade varit skönare :)

Kommentarer
Postat av: Farmor o farfar

Skam den som ger sig, tur att du trampade på och lät lugnet lägra sig i cykelkärran.
Sedan hoppas vi att du kan få en liten stund för en god bok när barnen väl har lagt sig.
Nu ska vi fira Villas vinst !!!!

2013-03-05 @ 21:32:11
Postat av: Christine

Ser ju jättemysigt ut i kärran!
På tal om läsning så har du ju en bok innestående. Messa din adress så ska jag åtgärda saken.
Kram!

2013-03-05 @ 21:33:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0