SPA

Jag och Marcus har varit iväg på SPA och lämnat barnen hos mamma och pappa i två nätter; första gången utan barn sen Samuel föddes. Även om man saknar barnen när man är ifrån dem, så är det onekligen rätt skönt att nån gång emellanåt få äta frukost i lugn och ro, prata ostört under middagen eller bara ligga i en vilstol och läsa. Så det har vi njutit av.
 
Under tiden hade barnen det toppen med mormor och morfar. De hann bland annat med bussturer, lek-café och konsert. Dock verkade det som att Samuel var rädd att jag skulle försvinna igen när jag väl kommit tillbaka, så han har suttit mer eller mindre klistrad på mig sen i lördags eftermiddag....
 
Igår var det dags att åka hem och eftersom Marcus avvikit för tjänsteresa fick jag åka själv med barnen. Trots att Samuel sov middag innan tåget ens lämnat Kristianstad så gick resan mycket bra. Det känns som att de inser att de måste skärpa till sig lite extra när jag är själv på resande fot med dem. Dessutom är de ju väldigt resvana och det är klart att det också underlättar.
 
Jag tror att sen Johannes började skolan så har han börjat fundera lite mer över det här med språk, för efter en timme på tåget frågade han mig varför de som satt intill oss pratade samma språk som vi; något vi ju inte är vana vid från våra omgivningar här.
 
Det snöade första natten i skåne, så vi stack ut med pulkan på förmiddagen innan vi åkte.
 
 
Morfars wigglekart blev snabbt en favorit.
 
 
Så här spenderades en hel del tid på SPA.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mormor

Vi tackar för trevligt besök. Nu står allt på sina platser igen, men det kommer snart nya små barn hit. Då blir det troligen samma visa.Jättekul tycker vi! må så gott

2013-03-19 @ 22:09:40
Postat av: Christine

Låter som en lyckad helg för alla!
Kram!

2013-03-19 @ 23:00:29
Postat av: Farmor

Verkar som att både stora och små hade en lyckad helg och mormor och morfar fick tydligen mersmak.
Vem är mannen till vänster om Marcus i bild?
Häftigt med både snö- och solbilder från samma helg.

2013-03-20 @ 19:28:59
Postat av: Moster Eva

Visst är det härligt att ibland bara få vara herr o fru Friman.
(Tycker mig kunna se vissa likheter med vårt fadderbarn och prins Carl-Filip!)
Kram till er alla!

2013-03-25 @ 19:16:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0