Vårkänslor "all over the place"

Det utlovades varmt väder idag, så vi bestämde träff med kompisarna Albert (som också är skolledig på onsdagar) och Ingrid på lekplatsen. Där var det inte mycket folk, belgarna tittar ibland mer i kalendern än på termometern när de bestämmer sig för huruvida de ska gå ut eller ej.
 
 
De stora grabbarna lekte riktigt bra och ville inte alls gå hem för att äta lunch. Johannes blev inte direkt mer nöjd när han insåg att han skulle få potatismos och fiskpinnar till lunch när Albert skulle få pannkakor. Så det blev pannkakor till middag för oss idag.... Efter maten (jag blev flott nog bjuden på mat av Helene) tog vi oss hemåt igen; med spårvagn och med buss. På väg hem från bussen hann vi även med ett cafébesök i solen. Samuel vaknade från sin middagslur lite tidigare än beräknat, så det blev ett kort besök; han behövde hem för mellanmål.
 
 
Inspirerad av Helene åkte vi sen iväg till plantskolan för att köpa tuplanlökar. Fast vi gick bet. Som den okunnige trädgårdsmästare jag är, så köpte jag istället primulor. När de var färdigplanterade och jag läste på lite angående deras skötsel så verkar de må bäst inomhus. Eller?
 
Johannes passde dessutom på att plantera en lök som vi fick med oss hem från mum's morning.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna 3:an

Vad härligt det ser ut! Man blir ju onekligen sugen på våren :)

2013-03-07 @ 08:27:10
Postat av: Farmor

Så glad jag blir när jag ser killarna plantera på riktigt och så stilig han är Johannes, med handskar och förkläde. Han kanske blir den trädgårdsmästare hans farmor ville bli som liten.
Primulor är nog egentligen mer lämpade som inomhusväxter men där ska man vara försiktig med dem. De är starkt allergiframkallande, så hoppas ni lyckas med dem utomhus.

2013-03-07 @ 09:03:09
Postat av: Moster Eva

Härliga bilder på goa grabbar!
Hoppas ni lyckas bättre med primulorna utomhus än jag gjorde inomhus. Jag lyckades ta död på mina tre på kort tid.
Kram till er

2013-03-07 @ 12:10:29
Postat av: Morfar

Vad skönt det ser ut. Härligt att vara utan mössa och vantar. Det fungerade hos oss igår också, +13 grader men idag är det tillbaka till "mössväder". Primula går utmärkt utomhus. Tål dock inte frost, men det är väl slut för er del hoppas vi:)
Kram

2013-03-07 @ 15:00:03
Postat av: mormor

Ser fantastiskt jätte-skönt ut. Bra med förkläde och handskar. Hamnar jorden i munnen på den lille?
Kram

2013-03-07 @ 15:05:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0