Långhelg=Sjukhelg

Denna långhelg inleddes med ett besök på zoo. Tillsammans med halva Belgien kändes det som, då det var kö de sista 2 kilometrarna. Men vi var på plats tidigt så att hitta parkeringsplats var inget problem.
 
 
 
Vi gick in och började titta på djuren. Efter en stund blev det dags för picknick-lunch och vi bestämde att vi skulle äta den på en av lekplatserna som fanns där. Då fick jag plötsligt akut ont i magen. Inget hjälpte; det spelade ingen roll hur jag satt/låg (att ställa sig upp framkallade svimningskänslor), smärtan kvarstod. Så det var bara för oss att packa ihop oss, hämta en rullstol till mig och åka direkt till akuten. Jag fick snabbt hjälp (tack belgisk sjukvård för det) och blev placerad på en säng i ett rum. Några läkarbesök, smärtstillande tabletter och blodprov senare konstaterades att jag hade urinvägsinfektion som tack och lov inte hunnit upp i njurarna än. Så på kvällen blev jag hemskickad med antibiotika och redan dagen efter mådde jag mycket bättre. Idag mår jag bra igen.
 
Dock insjuknade Samuel i hög feber natten efter mitt sjukhusbesök och det har han haft till och från sen dess. Senast inatt var han uppe i över 39 grader. Idag på morgonen vaknade han dock feberfri och har lekt en hel del under förmiddagen. Nu ligger han och sover. Antingen är det nån ny smitta han åkt på eller så är det tänder på gång, då vi ser att han har nya, stora, gaddar på väg.
 

Kommentarer
Postat av: Helene

Men fy så läskigt! Skönt att du mår bättre nu. Hoppas att även Samuel är piggare så att ni kan njuta av den...eh..underbara... våren i Belgien.
KRAM

2013-05-13 @ 10:12:23
Postat av: Lena

Så det kan bli! Och så fort.........
hoppas den belgiska sjukvårdens insats har stått sig och att du mår bra.
Ser ut som att ni hade en liten showman med er till zoo, Samuel ler så man ser hans fina små kanintänder, så gulliga.
kram, kram

2013-05-13 @ 19:12:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0