Växthus

Under tre vårveckor är de kungliga växthusen öppna för besök och idag passade vi på att besöka dem. Johannes var först inte så nöjd över val av aktivitet; han ville hellre gå till en lekplats, men när han fick låna vår lilla kamera för att fotografera alla fantastiska blommor kändes det bättre.
 
Vi hängde på låset tillsammans med en massa annat folk, men det var ändå bra att vara där tidigt. När vi åkte hem var det ännu mer folk på plats. Man följde en bestämd rutt genom växthusen och även en del utomhus. Vi fick uppleva en fantastisk blomsterprakt i alla möjliga färger, former och konstellationer. Vi kommer åka dit nästa år igen, så är någon intresserad av att följa med gäller det att boka Brysselresa i slutet av april/början på maj!
 
 
Under eftermiddagen fick Johannes som han ville; vi cyklade till en lekplats och lekte i solen en stund. Efter glass, mer lek i trädgården och middag ute somnade båda de små killarna gott.
 
 

Kommentarer
Postat av: Christine

Oj, så fint det ser ut! Jag har fixat lite i mitt lilla växthus idag, men det känns väldigt okungligt i jämförelse med dina bilder :)

2013-05-05 @ 21:51:59
Postat av: Farmor

Jag säger bara en sak ........
woow. Där hade jag velat vara med.
Vår trädgård är väldigt brun och eländig, mycket har gått åt pipsvängen, köld och barmark tog det mycket. Det som är riktigt tråkigt är att i princip allt blåbärsris (även det i skogen) är alldeles brunt, så det är inte speciellt vackert just nu. Har precis kommit till kontoret, jag kunde räkna in tolv rådjur och en älg. Känns lite läskigt, tur att de betade i markerna.
kram, kram

2013-05-05 @ 22:33:43
Postat av: mormor

Det var verkligen fina växter!När får vi sådana i trädgården?Kram

2013-05-06 @ 17:36:35
Postat av: Morfar

Häftigt! Speciellt Monsteran (den gröna alltså) på den andra bilden!
Kram

2013-05-06 @ 17:48:38
Postat av: Tobias

Nej, nej Christer, det är inget monster i grönt. Det är ju Karin!

/tobias

2013-05-06 @ 21:50:08
Postat av: Morfar

Jo,jo Tobias du är nog inte helt inne i monsterväldern. Det finns nyanser av grönt. Det "ljusgröna" monstret är jag välbekannt med och "skrämmer" mig inte.
Christer

2013-05-07 @ 19:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0