Alla helgona

Jag och barnen är precis hemkomna från ett besök hos mamma och pappa. Även Ellen, min yngsta kusin, var där med sina två hundar, så det var fullt hus. Mycket trevligt!
 
Johannes har länge velat hoppa från trampolinen när vi badar, men oftast är den stängd på vårt badhus, så lyckan var stor när vi upptäckte att den var öppen här. Jag trodde han skulle vara lite försiktigt rädd första gången han hoppade, men icke. Han gick raka vägen ut, sviktade lite och hoppade sen från ettan.
 
 
Han hetsade upp mig på trean och tyckte att vi skulle hoppa samtidigt. Men jag vände när jag kom upp och mindes hur högt det är....
 

Johannes hade äntligen växt i trampebilen, så han var mycket nöjd när vi var ute och lekte. Även Samuel var nöjd; dockvagnen var en hit för honom.
 
 
Samuel upptäckte även hur kul man kan ha det med inomhusfordon.
 

Det var kul att busa med hundarna i trädgården. Ellen visade några trick, som Johannes sen skulle försöka upprepa.
 
 
En stor happening var provsittande av motorcyklarna. Samuel är motorcykelfrälst och vill sitta varje gång vi passerar en, så lyckan var stor när det äntligen fanns möjlighet.
 
 
Dessutom har vi blivit bjudna på gås, en av mina favoriträtter. Vi tackar för den här helgen och ser fram emot julen när vi ses igen!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Momor

Hej!
Tomt och tyst. I morse försov vi oss-vaknade till barnljud men förstod inte var dessa kom i från.
Härligt att ni varit här!
Kram

2013-11-05 @ 16:22:06
Postat av: Karin

Var kom barnljuden ifrån då? Eller var det bara önsketänkande :)

Hann du med tåget ändå?

2013-11-05 @ 20:34:09
Postat av: Momor

Det var barn på dagis och då förstod jag att vi försovit oss. Jag fick ta egen bil.
Sov gott

2013-11-05 @ 22:33:38
Postat av: Farmor

Så mycket roligt ni har haft på "höstlovet".
Kul att det finns leksaker kvar efter er. Hos oss har det ju bara varit två barn, men trampebilen och Snabbe-Vilse o dylika roliga leksaker tog slut på något konstigt sätt. Kan det vara skillnad på flickor och pojkar hur de hanterar sina prylar?
kram, kram

2013-11-06 @ 10:08:04
Postat av: Anna 3:an

Det ser ut som att ni hade riktigt rolig! En massa saker hann ni med. Synd att inte vi tänkte på att prova motorcyklar, Åsa älskar ju också sådana. Hon blev lyrisk när hon fick sitta på sin farfars moped.

Jag förstår att du inte hoppade från 3:ans trampolin, det är ruskigt högt! Roligt att Johannes bara hoppade rakt ut.

2013-11-06 @ 10:55:42
Postat av: marcus

Snabbe Vilse var gul och ruskigt snabb. Har för mig att vi även hade en blå trampebil. Inget överlevde för eftervärlden

2013-11-07 @ 19:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0