Djur

Igår förmiddag åkte vi på utflykt till ett ställe som hade lite djur, kryddträdgård, grönsakshandel, restaurang och liten lekplats. Väldigt mysigt och uppskattat. När jag, i bilen, berättade för Johannes vart vi var på väg sa han att det skulle bli väldigt roligt eftersom han, och alla andra pojkar, tycker om djur. Flickor gör inte det. Nähä, sa jag, är det så? Ja, mamma, du tycker inte om djur och du är ju flicka. Och sanningen är ju att jag inte är någon jättedjurvän, ffa inte jämfört med mina tre övriga familjemedlemmar.
 
Vi fick se getter (varav en nafsade Johannes i fingret), kaniner, kalkoner, hönor, grisar, får, hästar och åsnor, så det var en mycket lyckad utflykt. Dessutom hade jag tagit med varm choklad som vi avnjöt sittandes på ett nedfallet träd i skogen.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena

Så himla mysigt!
Ser ut som en utflykt som skulle kunnat passa en farmor.........
djur att klappa, fika ute i höstlöven.
Vilken fin get ni fick se.
Jag uppskattar att du låter gossarna umgås med djur trots att det inte hör till din favoritsysselsättning.
Det är ju så att djur står för mjuka värden i livet och det är särskilt viktigt i denna elektroniska tillvaro.
Förklara för Johannes att även om farmor inte längre är en liten flicka, så har jag älskat djur sedan jag var just liten flicka. Jag brukade hitta polis Hedeviks tax som hette Acke. Så fort jag hade gjort det smög vi in till min sänd som var den undre i en våningssäng med draperi runt. Där satt Acke och jag och njööööööt ända tills lillhusse kom för att hämta hunden. Det hände ganska ofta att jag hittade Acke, så familjen visste var de skulle leta.
kram till dig och gossarna

2013-11-18 @ 16:34:51
Postat av: Anna 3:an

Vilken härlig utflykt! Roligt med så många olika djur och mysigt med fika ute i naturen. Tyckte Samuel också att det var roligt?

Åsa blev ju biten i fingret i våras, först av en anka och sen av en tupp. Hon drömde mardrömmar om den där tuppen i flera veckor efteråt...Hoppas det inte var lika traumatiskt för Johannes!

2013-11-18 @ 18:52:52
Postat av: Karin

Samuel var inte i bästa form igår, så han satt i vagnen hela djurtittandet. Dock var han glad och tyckte det var kul, men skulle absolut inte lämna sitt sköna säte. Om det inte ersattes av min famn ;) Idag mår han bättre igen. Därav inga bilder med honom och djur :) Johannes har inte nämnt bettet sen vi kom, så det är nog glömt. Stackars Åsa, så traumatiskt det kan bli ibland.

2013-11-18 @ 20:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0