Gräsänka

Sen igår förmiddag är jag och barnen ensamma hemma, då Marcus åkt till USA för möte med sin nya chef och sina nya kollegor. När vi lämnat M på flygplatsen åkte vi direkt till ett, för oss nytt, lekland. Ett väldigt bra ställe och ovanligt lite folk. Kanske för att vi var där direkt när de öppnade.
 
 

Barnen (och jag också eftersom de ville ha sällskap/behövde viss assistans) klättrade, åkte rutschkana, åkte linbana mm utan avbrott i en och en halv timme. Sen fick jag dem att acceptera lunchpaus. Då tror jag dock de insåg hur gott det var med mat och dryck för äpplejuicen åkte ner med ett slurp och maten likaså.
 
 
I bilen hem somnade sen Johannes gott. Samuel somnade så fort vi kommit hem.
 
Efter besöket hos mormor och morfar har Johannes fått smak på det där att få stanna uppe lite längre eftersom han fick göra det en kväll hos dem. Så jag hade lovat honom att han skulle få göra det igår kväll. Det stora problemet var vad han skulle sysselsätta sig med medan jag la Samuel då han inte vågar vara ensam i vardagsrummet på kvällen. Det slutade med att han låg i kojan som Marcus byggt under våningssängen och tittade på iPaden. Jag var helt säker på att han också skulle somna, men icke. När Samuel efter lång och krånglig läggning (typiskt) äntligen somnat gick jag och Johannes upp igen. Vi poppade popcorn och tittade på Pippi Långstrump en stund och sen var Johannes väldigt nöjd med att gå och lägga sig. Han somnade sen snabbt mitt i sagoläsningen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena

Så trist för er att Marcus varit borta hela helgen, men det ser ut som att ni har kunnat fylla tiden med roliga saker. Du får lova Johannes att han får vara uppe sent en kväll när ni kommer till oss efter nyår. Då kan vi ha en vuxenmiddag som Johannes får delta i.
kram, kram

2013-11-17 @ 22:14:11
Postat av: Karin

Ja, tråkigt att han varit borta hela helgen, men ibland blir det så. Han försökte få vara uppe igår igen, men var egentligen alldeles för trött för det och somnade väldigt snabbt när jag la dem. Nästa gång han försöker så lovar jag uppesittarkväll hos er :)

2013-11-18 @ 08:06:37
Postat av: Anna 3:an

Det låter väldigt mysigt med uppesittarkväll och popcorn med bara du och Johannes! Typiskt att det skulle krångla lite med sömnen just den kvällen då med den lille.

2013-11-18 @ 18:50:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0