Veckan

Under veckan som gått har min kreativitet satts på prov när Johannes ansåg att han behövde en grävmaskin och det är något vi inte har. Så vad gör man då?! Jo, man fixar en grävmaskin åt gossen förstås.
 
Han blev mycket nöjd.
 
Jag och lilla kycklingen (även kallad Samuel) har vinterfixat trädgården. Det var dags att ta in poolen (!), tvätta utemöbler och ställa undan rutschkanorna. Jag hade väldigt bra hjälp i arbetet.
 

Dessutom såg jag att grannens städerska putsade fönster, så få fick vår städerska jag göra det också, så nu har vi rena och fina fönster igen.

Kommentarer
Postat av: Lena

Så bra et är med barn som ställer kreativa krav på sina föräldrar. Nu slipper ni hysa även en stor grävmaskin, det är bra med prylar som går att använda till mycket.
Sedan tycker jag att det är tur att du har så bra hjälp av minstingen, nu när du har fått göra trädgårdsstädet själv.
Hoppas du har 3 pigga killar kring dig nu.

2013-11-23 @ 16:12:58
Postat av: Anna 3:an

Vilken flott grävskopa! Bra bevis på att man inte behöver köpa så mycket grejer, barnen är ofta nöjda med hemmafixade saker.

Ni kanske kan ha nån som kommer och putsar fönsterna bara, även om ni nu inte gillade städtantskonceptet i övrigt?

2013-11-25 @ 10:33:07
Postat av: Malin Sunde

Haha! Bra jobbat städerskan! O anläggningsutrustningstillverkaren!

2013-12-06 @ 23:37:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0