Gymnastik

I våras gick Johannes på gymnastik, vilket han tycker är väldigt roligt. Och vi också. Nackdelen var tiden; klockan 11 på lördagar. Det "binder upp" hela förmiddagen plus att han ofta missade tillfällen när vi hade besök eller var bortresta. Så nu efter sommaren har jag börjat leta efter alternativ till lördagsgympan.
 
Jag hittade ett ställe där vi varit på barnkalas och där jag vet att de pratar bra engelska. Jag anmälde Johannes till ett sk "free trial" via deras hemsida. Mindre än tjugo minuter senare ringer de upp för att boka in oss. Vi bestämmer dag och tid och sen undrar jag lite försynt vad det kostar. 290 euro per termin plus 50 euro i medlemsavgift per år. Jag blev stum och hoppades lite i min enfald att Johannes inte skulle gilla det..... Och jag hade inte behövt oroa mig. Eftersom tanken där är att man lämnar barnen i gymparummet och sitter bakom en glasvägg och tittar på dem, så fanns det inte en chans att Johannes tänkte delta. Vi (han, jag och Samuel) satt och tittade på i trettio minuter innan Johannes ville gå hem, så sagt och gjort.
 
Istället fortsatte jag min jakt och insåg att lördagsgympan även fanns på onsdagar så där har vi varit idag. Och här visste både han och jag att jag kan vara med så mycket det behövs. Johannes skulle inte alls vara med från början, men när han såg att Samuel började delta (lite för liten eftersom gruppen egentligen är från tre år, men det verkade ok för fröknarna) så blev han också sugen och sen körde de båda två järnet. Riktigt roligt att se! Det var två andra fröknar jämfört med i våras, en kille (eller man kanske är ett bättre ord då han nog var runt 45-50 år) och en tjej. Förra gruppen hade två kvinnliga fröknar, där en var stark och en var snäll. Vad gällde dagens ledare kom vi överens om att det var två starka fröknar och det var Johannes väldigt nöjd över eftersom han också blir stark av att gympa!

Kommentarer
Postat av: Farmor

Vilken bra inställning Johannes har till gympan. Det står ju helt klart nu för tiden att ett rörligt liv i yngre år är bra för hälsan i många avseenden när man blir äldre.
Heja på gossarna från farmor.

2013-10-02 @ 21:25:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0