Våningssängen

Som jag nämnt i tidigare inlägg fick Johannes en våningssäng efter sommaren och Samuel fick ta över hans gamla säng. Dock var våningssängen en stor flopp och stod orörd varje natt. Vi funderade över varför och Johannes gav oss själv svaret; den stod i fel rum. Så vi flyttade in den i vårt sovrum och sen dess sover han gott i den varenda natt!
 
Dessutom tycker han och Samuel att den är rolig att leka med, så imorse när jag höll på att plocka undan efter frukost och packa Johannes skolväska hörde jag hur mysigt de hade där uppe i den.Johannes är snäll och hjälper Samuel både upp och ner.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna 3:an

Vad mysigt det ser ut! Bra att ni flyttade sängen tycker jag, så sover ni alla gott i ert familjerum.

2013-10-07 @ 10:21:26
Postat av: Momor

Vad gör man inte för en god natts sömn!
Du och Marcus får ju på det sättet bättre plats.
Sov Gott!

2013-10-07 @ 17:26:55
Postat av: Farmor

Jag förstår Johannes! Jag kan än idag minnas den enormt trygga och varma känsla jag upplevde när jag var 2-3 år och vi alla i familjen sov i samma rum. Är det säng även där nere, så kan du och Marcus snart få ha dubbelsängen för er själva. Vilken lyx!

2013-10-08 @ 09:15:50
Postat av: Karin

Jag får kanske komplettera med en bild i annan vinkel också, så upptäcker ni snart att samuel också fått en egen säng intill min :). Så våra nätter inleds iallafall utan barn i sängen, sen kommer samuel upp förr eller senare, men skönt att få några timmar utan honom först.

2013-10-08 @ 13:01:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0