Utomhusaktiviteter

Både Johannes och Samuel är för tillfället inne i en period när de tycker det är väldigt roligt att spela fotboll, så varsin boll åker alltid med på väg till lekplatsen. Dessutom gillar de att klättra; inte alltid lika poppis hos deras arma moder som ibland tittar bort för att slippa se.
 
 
Helgen som gått har varit en riktig kalashelg. I lördags var Johannes bjuden på kalas hos en av sina klasskompisar (och för första gången tackade vi ja, förut har det varit kalas för barn som han inte känner, men den här flickan leker han mycket med), så han och jag åkte på det. Det var på en liten lokal där man åt och lekte där uppe och i källaren blev det trollkarlsshow. De flesta barnen var helt lyriska. Johannes hörde inte till dem.... Han satt i mitt knä och verkade lite rädd och ville helst gå upp och leka igen. Det hela var ändå en trevlig tillställning och kul för mig att få prata med lite andra föräldrar; i Johannes klass tror jag att många åker skolbuss till och från skolan samt går på fritidsverksamheten på eftermiddagen, vilket innebär att jag inte träffar de andra föräldrarna så mycket.
 
Igår var det kalas för hela familjen, eftersom en liten kompis fyllt ett år. Det var dessutom bilfri dag så vi fick åka tunnelbana och spårvagn för att komma dit - ett inslag som uppskattades mycket av de två yngsta herrarna i familjen.
 

Kommentarer
Postat av: mormor

Njut av uteväder så långt det går! Det kan vara svårt att spela fotboll när isen ligger på fotbollsplanen.Och tänk så halt det blir på gallret!
Kram

2013-09-23 @ 15:28:04
Postat av: Marcus

Kära Svärmor,
Vi befinner oss söder om 51:a breddgraden så is ska vi nog slippa större delan av året, hoppas jag

2013-09-23 @ 20:41:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0