Skåne

Sen några dagar tillbaka befinner vi oss i djupa bokskogen i Skåne. Vi körde 70 mil och åkte därefter nattfärja för att nå hit. In i det sista kände vi (i alla fall jag) viss osäkerhet kring om vi skulle komma iväg eller inte. Denna känsla förstärktes när första blöjbytes- och amningsstoppet kom efter 6 km i bilen.... Därefter gick det dock mycket bra i bilen och innan lunch hann vi med 30 mil. Johannes och Samuel höll sig vakna hela dagen i bilen och höll sig nöjda genom att titta på film. På kvällen var de väldigt fascinerade av den stora färjan. Vår hytt hade dessutom fönster i fören, så vi hade fina vyer både vid utresan från Travemünde och vid ankomsten till Trelleborg.
 
 
Trelleborg hälsade oss med ösregn.... Något som snabbt förbyttes till sol, så frukosten åt vi utomhus.
 
 
 
Dagarna i stugan har bland annat spenderats på stranden, på cykeln (Johannes), sparkandes fotboll (Samuel), i skogen för att leka med pinnar, i barnvagnen, i gummibåten, sovandes hos mormor eller morfar (Hugo) eller med kusin Åsa som tog med sina föräldrar ner för att träffa oss.
 
 
 
 
Idag regnar det, så i eftermiddag åker Johannes och Samuel med Marcus och pappa till badhuset i Kristianstad. Detta har Johannes längtat efter ända sen vi var där förra gången i november. Jag och Hugo åker och hälsar på hos en kompis till mig under tiden.

Kommentarer
Postat av: Tobias

Härligt!! Ser ju riktigt najs ut att åka färja, och spana utsikt från sängen!

kram till er alla fem

2014-08-18 @ 11:02:18
URL: http://granebo.wordpress.com
Postat av: Farmor

Så många fina bilder!
Tobias och jag är ju utav samma kött och blod och det kanske förklarar varför vi fastnar för samma bilder. Jag tyckte också det såg så mysigt ut att få sitta gott inlindad i sitt täcke och kolla ut på stora, vida havet.
Sedan var morfarsbilden fin, man får allt säga att han har vuxit (kanske bäst att förtydliga att jag menar Hugo).
kram till er alla, gammal som ung

2014-08-18 @ 19:41:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0