BVC

Igår var det dags för 4-respektive 2-årskontroll hos den franska delen av Belgiens motsvarighet till svenska bvc. Det börjades med väg och mät och Johannes var mäkta nöjd över att få vägas på "ståvågen" och bli mätt längs väggen. Båda följer sina kurvor väl. Dessutom var det läkarkontroll, som alltid hos O.N.E. Huvudmått, hjärtljud, örontitt, halstitt etc. Och så frågestund av deras färdigheter. Johannes förstod kategoriskt ingenting av det läkaren sa, varken på engelska eller franska. Efteråt, när tanten som vägt och mätt, på franska frågade om de vill ha varsin kaka, svarade han däremot snabbt "oui".
 
 
Idag har Johannes haft "ledig" dag från skolan, något jag/han tar sig någon gång i veckan. Förmiddagen spenderades i kyrkan och eftermiddagen hos en amerikansk klasskompis som bor nästgårds.
 
Imorgon åker jag ensam till Sverige för att umgås med mina systrar under helgen. Det ska bli väldigt trevligt, både umgänget och att få resa helt på egen hand, något jag inte gjort sen innan Johannes föddes. Jag ser fram emot en lugn flygresa och efterföljande tågresa, som jag planerar att spendera med en bok och en godispåse.

Kommentarer
Postat av: mormor

Ha en trevlig resa och hälsa Marcus att vi tror att han klarar sig bra tillsammans med två glada gossar. Det brukar gå bra när bara en förälder är i närheten,eller hur?
Kram

2014-02-20 @ 18:02:55
Postat av: Farmor

Det var många goda nyheter!
Att gossarna utvecklas som väntat och att du ska få en ledig helg! Det blir nog annorlunda för er alla fyra, vi får väl skypa med gossarna för att se om deras far är förmögen att rodda det hela alldeles ensam........
Önskar er alla en riktigt bra helg, och Karin....
köp en STOR godispåse.
kram
mamma, farmor, svärmor

2014-02-21 @ 09:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0