Kalas!

Så var dagen äntligen inne för Johannes och Samuels kalas. När jag och Johannes smög upp tidigt imorse började Johannes omgående hoppa på stället i hallen. Han undrade om jag visste varför han gjorde det, vilket jag fick svara nekande på. "Det är för att jag är så laddad för kalaset mamma" fick jag till svar...
 
Förmiddagen spenderade jag och barnen med fler förberedelser; tredubbel kanelbullssats. Kanske tog jag mig lite vatten över huvudet med så mycket deg, men jag sysselsatte Johannes med att diska och Samuel med att provsmaka degen så gick det riktigt snabbt och smidigt att rulla alla bullarna.
 
Så här blev resultatet av allt vårt bakande.
 
 
Vi blev till slut 11 vuxna och 11 barn, så det var fullt hus i de 2.5 timmar som kalaset varade. Men det fungerade riktigt bra, kanske delvis för att de stora barnen försvann in på Johannes rum där de roade sig med att hoppa från våningssängen. 
 
Det hela avslutades med fiskdamm för barnen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Farmor

Hade varit kul att se om barnet (Johannes?) såg lika lyckligt ut som kalaspappan!
Vilket kalas det blev! Var det "svenskfamiljer" blandat med skolkamratsfamiljer? Funderar på vad det finns för traditioner i Belgien vad gäller barnkalas.
Nu återstår bara Samuels riktiga födelsedag, sedan dröjer det innan det blir dags igen. Kanske gott med lite vila.
kram, kram

2014-02-09 @ 22:16:40
Postat av: Momor

Det var nog klokt att slå samman flera födelsedagar till en. Nu får ni vila.NÄr vi ses nästa gång kan vi göra tårta.
Kram

2014-02-09 @ 22:38:39
Postat av: Anna 3:an

Det ser ut som ett riktigt härligt barnkalas! Jag blir mycket sugen på chokladbollar när jag ser bilden, mums..!

2014-02-11 @ 09:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0