Lavendelpåsar

I vårt närområde växer det otroligt mycket lavendel. Väldigt fint när det blommar lila tycker jag, men lukten doften är jag mindre förtjust i. Dock gillar resten av min familj den, så jag kände att jag fick lägga mina egna åsikter åt sidan och visa barnen vad man kan göra med lavendel.
 
Så en eftermiddag för någon vecka sen gick vi ut och samlade på oss lavendelblommor som vi lät torka.
 
 
 
Häromdagen tyckte vi att de torkat färdigt och det var dags att sy. Det blev varsitt hjärta som barnen har lagt bland sina strumpor.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Farmor

Så ambitiöst i dessa tider!

2014-07-23 @ 20:20:13
Postat av: Helene

Underbart att ni plundrar de kommunala planteringarna! Heja!

2014-07-23 @ 21:37:12
Postat av: Anna 3:an

Fint!! Rolig ide, den får jag nog sno tror jag :)

2014-07-24 @ 09:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0