Utflykt

Tidigare i veckan åkte jag och barnen på utflykt till Atomium, något Johannes önskat länge att vi skulle göra. Vi valde en dag med fint väder, så vi skulle kunna njuta av utsikten från topp-bollen. Johannes var väldigt fascinerad av vattenrutschkanorna, tillhörande ett närliggande badland, som man kunde se därifrån. Vi tog även turen genom övriga öppna "bollar"; men där tyckte barnen det var mest spännande att åka rulltrappor i mörker. Jag har ju varit på Atomium förut, så inte heller jag var så intresserad av utställningen som man kan läsa om i bollarna, vilket nog var tur, för det hade varit svårt att få tid till det.
 
 
 
 
I dessa bollar kan skolbarn "hyra in sig" med sin skolklass och sova över natt. Man måste dock vara sex år för det, så ännu inget för Johannes eller Samuel (vet ej om de varit intresserade även om de haft åldern inne....).

Kommentarer
Postat av: Tobias

Coolt att knoppa i en boll... Det får vi testa nästa gång vi är på besök.
kram, //t

2014-07-03 @ 09:03:27
URL: http://granebo.wordpress.com
Postat av: Farmor

Jaså, det är så det ser ut där inne i bollarna. Har för mig att vi såg dessa när vi besökte er.
kram

2014-07-03 @ 10:50:35
Postat av: mormor och morfar

Vilka fina killar med solglasögon!! Cool!

2014-07-03 @ 20:14:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0