Egypten

Vi är hemma igen efter en varm och solig vecka i Egypten. Temperaturen har legat stadigt runt 30 grader och det har fläktat skönt. Johannes undrade här hemma idag varför det blåser kallt i Bryssel.... Vi har bott på ett mycket fint och välskött hotell med flera pooler, varav några uppvärmda. De var så varma att det var ljummet att gå i - skönt! Så det har blivit mycket bad. Så mycket att Samuel igår förmiddag inte längre ville bada utan hellre gick och sparkade boll med mig... Största delen av tiden spenderades vid och i poolen, men jag och Marcus tog oss även två stycken havsdopp. Då stannade barnen på stranden och lekte; de tyckte vattnet var för kallt. Vi har även ätit gott på hotellets olika restauranger och ätit mycket glass. En mycket lyckad solresa med andra ord!
 
Badkillar
 
 
 
 
Njutande mamma
 
Under min Linköpingshelg köpte jag tyg för att skapa dessa semesterkreationer åt barnen. Shortsen var väldigt populära och användes flitigt. Samuel slet av sig linnet genast efter fotograferingen och Johannes använde sitt sparsamt. Men det var mer än jag hoppades på under syprojektet när båda vägrade prova....
 
Glasspaus
 
Stenlek i hotellets stora och prunkande trädgård
 
Paus i badandet
 
Tur med trampebåt på hotellområdets egna kanal
 

Kommentarer
Postat av: Morfar

Ser väldigt mysigt ut. Vi är inte alls avundsjuka :) Kram till er alla. Mormor, morfar, Maria och Frida.

2014-03-28 @ 18:02:50
Postat av: Farmor

Vilka härliga bilder! Badkillarna känner jag igen, men vad är det där för en Buddha-tjej däremellan!?
Trampbåten verkar riktigt rolig i synnerhet när det fanns kanaler att åka runt på.
Roligt att ni fick en lyckad semestervecka.
kram, kram

2014-03-29 @ 21:03:37
Postat av: Anna 3:an

Det ser ut som att ni haft det väldigt härligt! Vad skönt med mycket sol och bad. Kul med undervattensbilder, har ni ett sånt hus till kameran?

Jätteimponerad över dina syalster! Har shortsen fickor? Kläderna ser jättefina ut!

Svar: Vi har en vattentät pocketkamera av modell lite större. Så det behövs inget vattentätt hus till den, vilket gör den väldigt smidig att använda.Shortsen har fickor, insåg att om jag inte sätter på det så kommer killarna aldrig använda dem eftersom båda fullkomligt älskar fickor. Johannes stoppar gärna saker i sina, medan Samuel helst spatserar runt med händerna i sina :)
Karin

2014-03-30 @ 22:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0