Semlefika i sjukstugan

Idag råder sjukstuga här hemma. Marcus har varit krasslig sen i tisdag och har därför jobbat hemifrån varvat med vila. Bortsett från att jag har hostat har vi andra varit friska och ute och lekt en massa i det fina vårvädret. Igår efter långt lekplatsbesök med kompisar blev Samuel frusen och väldigt trött och ville inte äta lunch utan somnade istället. Trots lång middagssömn sov han ytterligare en timme senare på eftermiddagen och somnade ändå snabbt på kvällen. Inatt var han varm som en kamin och när jag kollade tempen imorse, så visade den på 39.2. Så han är väldigt hängig idag. Min hosta är bättre, men istället har jag blivit förkyld. Marcus läge är något bättre, men inte bra. Så just nu ligger han och Samuel och sover middag. Jag dricker kaffe och friska Johannes leker med iPaden.
 
Innan dagens lekplatsbesök (vi fick ju ta oss ut för Johannes skull) fikade vi på de hembakta semlorna. Samuel kunde tänka sig att smaka lite grädde och lite bulle, men sen sa det stopp och han ville vila igen....
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna 3:an

Tråkigt med sjuklingar, hoppas ni snart är friska igen! Det verkar dock inte gå någon större nöd på er, ser ut som ni har det rättså mysigt trots allt. Och semelbak 2.0 gick bättre verkar det som?

2014-03-08 @ 10:12:05
Postat av: Farmor

Hoppas Samuel får chansen att smaka mammas goda semlor när han har kryat på sig. Förstod att han var ganska sjuk, eftersom han satt helt tyst i pappas knä när vi skypade senast. Inte likt Samuel, munnen brukar vara uppdragen i ett enda stort leende och ut ur denna glada mun så brukar det fullkomligt strömma alldeles egna Samuel-ord.
Kram till er med förhoppning om att ni snart blir pigga igen

2014-03-09 @ 22:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0