Svenska eller inte?!

När Samuel fyllde år fick han en bok om mumintrollen och igår var det en av de valda kvällsböckerna vid nattning. Marcus är i Tyskland, så jag la båda barnen samtidigt och således blev det samma sagor också. Vi började med muminboken och jag började glatt läsa. Jag kom några rader innan Johannes började opponera sig. Jag förstod inte först vad han menade när han sa att boken inte är på svenska, men efter en stund trillade poletten ner och jag insåg att det var muminsvenska han ville ha boken på. Så när jag bytte till min hemmagjorda finlandssvenska var han nöjd.

Kommentarer
Postat av: Farmor

Det är till att var väl förtrogen med Moomin-litteraturen!

2014-03-11 @ 11:14:50
Postat av: Anna 3:an

haha, vad roligt!!

2014-03-11 @ 16:01:40
Postat av: Helene

Hahaha, underbart!

2014-03-11 @ 19:22:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0