ZOO

Idag tog vi bilen till ett närliggande zoo. Barnen var väldigt taggade; framförallt Johannes. Det första han frågade när vi kommit dit var "var ligger lekplatsen?"..... Innan lekplats utmanade vi dock oss själva i en "höghöjdsbana". Barnen tyckte mest det var kul, men både jag och Marcus fick bita ihop för att fortsätta till toppen. Jag och Samuel sansade oss därefter och tog en enklare väg upp andra gången, men Johannes var väldigt sugen på att klättra mer, så han och Marcus tog en tur till.
 
 
 
 
 
Efter en titt på elefanterna och en tur genom ett tropikhus åt vi vår medhavda pastasalladslunch i solen.
 
 
Efter lunch tog Samuel en tupplur medan Johannes lekte på en klätterställning och jag och Marcus drack kaffe. Sen blev det get- och grisklappning, zebror, giraffer, lamor, bufflar, stora fiskar mm innan besöket avslutades med glass och ett, av Samuel önskat, andra besök hos minipandorna.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helene

Vilket härligt vårväder ni har!
När vi var där sista gången lyckades Sanna och jag slingra oss ur höghöjdsbanan medan Fabian och Peder vackert fick följa med sina söner!!! :-)

2014-03-16 @ 20:15:14
Postat av: Farmor

Vilken rolig dag ni har haft!
Såg nästan lite läskigt ut det där med hängbroarna. Kul att kunna mixa både djur och spännande upplevelser. Om ni har haft vår, så har vi varit på besök i vintern. Den finns allra längst upp i norra Värmland. Där åkte vi snöskoter på 630 meters höjd. Fin utsikt kan jag lugnt säga! På kvällen blev det (alldeles för varm) vedeldad bastu.
kram, kram

2014-03-17 @ 15:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0