Skadad

Igår ringde skolan och sa att jag behövde hämta Samuel som ramlat och slagit hakan i en hylla och fått ett jack som behövde ses över av en läkare. Sagt och gjort åkte jag dit. Jag möttes av en mycket ledsen Samuel, men det visade sig snabbt att just då var han mer ledsen över att inte ha fått gå ut och leka i trädgården tillsammans med Johannes än att han hade ont - skönt. Jag försökte förgäves få tag i någon läkare i vårt område, så till slut fick vi åkta till akuten. Fick tips om en barnakut på ett sjukhus en bit bort, så dit åkte vi. Dock var det enbart sjuka barn som var välkomna där, så vi fick vänta i det vanliga akutrummet. En snäll kompis till mig mötte upp oss på sjukhuset för att hjälpa till med Hugo när det var dags för doktorn. Det blev en ganska kort väntan och sedan var det vår tur. Samuel var väldigt lugn och duktig när de tittade på såret, tvättade med sårtvätt (aj, det sved!) och tejpade igen det. Sen blev det stor fika på sjukhuset innan vi åkte för att hämta Johannes. 
 
Samuel verkar inte ha särskilt ont längre och idag fick Marcus till och med byta plåstret utanpå tejpen utan protest. Och sätta ett bonusplåster i pannan.
 
 

Kommentarer
Postat av: Farmor

Stackars lille Samuel, men fina plåster har han.
Tyvärr är det min erfarenhet som mamma till gossar, att det blir några sådana vändor under uppväxten.
Krama honom från farmor

2014-10-08 @ 11:11:14
Postat av: Mormor och Morfar

Roliga plåster underlättar! Kram

2014-10-08 @ 21:58:07
Postat av: Anna 3:an

Stackarn!! Han verkar tagit det hela mycket bra dock :)

2014-10-09 @ 20:00:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0