Gräsänka

Sen i söndags eftermiddag är jag själv med barnen, första gången som gräsänka med tre barn för min del. Marcus är i Japan och väntas hem först på lördag förmiddag. Det är intensivt att vara ensam hemma vuxen så många dagar, men jag tycker det gått över förväntan. Johannes och Samuel har skött sig väldigt bra och det har varit ovanligt lite bråk. Dessutom är de väldigt hjälpsamma, som tidigare ikväll när de ätit klart sin middag och jag skulle försöka äta upp min medan Hugo låg och var lite missnöjd i babygymmet.
 
 
Marcus resa sammanfaller med Samuels skolstart. Han verkar tycka det är roligt att vara där (enligt fröknarna), men vill inte säga hejdå. Jag såg väl rätt sammanbiten ut när han gick ifrån mig gråtandes imorse, så efter en stund ringde en fröken och talade om att han var i full gång med aktiviter. Skönt! Fast han har redan aviserat att han inte vill gå imorgon....

Kommentarer
Postat av: Farmor

Förstår att dagarna har funkat bra när du har så gulliga barnvakter.
Samuel behöver nog sova på saken, i morgon funkar det nog att gå till skolan. Han sa i alla fall i telefonen idag att han tyckte att det var kul i skolan. Skönt med empatiska fröknar, en lägesrapport är gott att få.
kram, kram

2014-09-11 @ 18:44:54
Postat av: Helene

Samuel har ju fått skolans bästa fröken! Albert pratar fortfarande om henne, det säger en del.

Jag tror det kommer att gå som en dans för Samuel. Hur går det för Johannes, gillar han att vara tillbaka i skolan?

2014-09-11 @ 19:25:31
Postat av: Karin

Ja, Helene, fröken I känns väldigt bra och omtänksam, det var hon som ringde :)

EFter att ffa engelskan lossnade för Johannes i våras gillar han skolan. Och är mkt stolt storebror nu när Samuel också går där. Han hjälper mig med peppandet av Samuel genom att berätta hur kul det är i skolan osv - skönt!

2014-09-11 @ 20:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0